Plníme klimatizácie:

  • osobných vozidiel
  • úžitkových vozidiel
  • nákladných vozidiel
  • poľnohospodárskych strojov

Dezinfekciou systému klimatizácie predídete tvorbe nepríjemných pachov a množeniu zdraviu škodlivých baktérií. Doporučuje sa systém klimatizácie dezinfikovať minimálne raz ročne.

Úkon plnenia pre osobné a nákladné vozidlá pozostáva z:

  • Odsatie starého chladiva
  • Vákuovanie systému
  • Podtlakový a pretlakový test tesnosti dusíkom
  • Doplnenie systému olejom a UV farbivom
  • Naplnenie chladivom
  • Kontrola tesnosti klim. systému

Servisovaná a čistá klíma vám zabezpečí maximálny komfort počas jazdy!

Zregenerujte priedušky svojmu plechovému miláčikovi!  Odmení sa vám za to jazdou v maximálnom pohodlí, kedy horúčavy nebudú mať šancu vás unaviť.
Ponúkame tieto služby:

  • Čistenie autoklimatizácie s Generátorom OZÓNU
  • Doplňovanie autoklimatizácie  chladivom
  • Kompletnú dezinfekciu a čistenie jednotky autoklimatizácie
  • Detekciu úniku autoklimatizácie a následné odstránenie úniku
  • Výmenu peľového filtra
  • Pre objednanie sa na plnenie a čistenie klimatizácie v aute nás stačí kontaktovať.

 

Prečo je údržba autoklimatizácie v aute dôležitá?

Autoklíma vozidla je zložité zariadenie, vyžadujúce pravidelnú údržbu na zabezpečenie správnej funkcie. Odporúčame preto pravidelné servisné intervaly, ktoré zabezpečí správny chod Vašej auto klimatizácie a splní funkciu, ktorú od nej očakávate.

Pri podcenení údržby autoklimatizácie hrozí hromadenie nepríjemného pachu a rast plesní, ktoré ohrozujú zdravie a spôsobujú respiračné ochorenia. V okruhu autoklimatizácie môže bez pravidelnej servisnej prehliadky dochádzať k úniku chladiva a nedostatočnému mazaniu komponentov, čo môže viesť k strate chladiaceho výkonu a zadretiu kompresora.

 

Ako funguje klimatizácia?

Keď zapnete v aute klimatizáciu, elektronika v moderných systémoch spustí najprv kontrolný mechanizmus, či sú splnené všetky podmienky na činnosť. Ak áno, zapne kompresor. Pri verziách s konštantným výkonom to urobí pomocou elektromagnetickej spojky, pri verziách s premenlivým výkonom prostredníctvom špeciálneho ventilu, ktorý v podstate škrtí prietok chladiva kompresorom. Do kompresora samozrejme  vstupuje chladivo v plynnom skupenstve. Kompresor ho stlačí, čím zvýši jeho teplotu až na 80 – 90 stupňov Celzia. Takto zohriate chladivo sa tlačí do kondenzátora, kde sa ochladzuje a skvapalňuje. Deje sa to tak, že sa na kondenzátor privádza náporový vzduch, alebo ho naň vháňajú ventilátory. Chladivo odovzdá okoliu svoju teplotu. Ak je miera ochladenia nízka, elektronika zapne ventilátory pred kondenzátorom. Samotnú mieru ochladzovania vyhodnocuje na základe informácií tlakových snímačov v systéme. Skvapalnené chladivo postupuje z kondenzátora do filtra a dehydrátora. Ten zároveň plní funkciu zásobníka kvapalného chladiva. Tu sa chladivo zbavuje prípadnej vlhkosti, ktorá by mohla byť v systéme. Chladivo potom smeruje do expanznej nádrže na výparník, kde sa pri teplote mínus 28 stupňov odparuje a odovzdáva teplo svojmu okoliu. Ventilátormi je potom vzduch hnaný cez výparník a pomocou vzduchových potrubí vedený na výduchy v kabíne. Odparené chladivo sa nasáva späť do kompresora a celý proces sa začína odznova.

Systém chladenia sa skladá z piatich základných zložiek:

  • kompresor
  • kondenzátor
  • expanzný ventil
  • prepojovacie hadice
  • výparník

Kompresor je jadrom chladiaceho zariadenia, odoberá paru z výparníka a stláča ho v kondenzátore.
Kondenzátor odoberá teplo v množstve, ktoré sa rovná súčtu tepla absorbovaného výparníkom a tepla vyprodukovaného kompresnou činnosťou kompresora.
Expanzný ventil zaisťuje odpovedajúci rozdiel tlaku medzi vysokotlakovou a nízkotlakovou časťou systému.
Výparník je miesto, kde je teplo prenášané z prostredia do chladiaceho média.
Cyklus je možné zhrnúť takto: para je odvádzaná kompresorom, stláčaná a prevádzaná do kondenzátora, tu je ochladzovaná a zkapalňovaná. Chladiace médium je vedené z kondenzátora k expanznému ventilu, kde dochádza k zníženiu tlaku , ďalej je vedené do výparníka, kde príjma teplo z prostredia.

Systém

Hlavné časti klimatizácie – kompresor, za ním kondenzátor, filter dehydrátor na sacej alebo výtlačnej strane, ktorý zároveň funguje ako zásobník kvapalného chladiva, expanzný ventil pred výparníkom, samotný výparník.

system - autoklimatizacie

Prvky sú zapojené za sebou a spojené hadicami a potrubiami, vzhľadom na hmotnosť väčšinou tenko-stennými z hliníka. Pred 5 – 10 rokmi sa však používali ešte hrubostenné. Podobne aj hmotnosť kompresorov v poslednom čase klesá, pritom majú rovnaký výkon. Premenlivý výkon kompresora má vplyv na spotrebu paliva, ale nie na teplotu chladenia. Vo vnútri systému sa chladivo odparuje vždy pri rovnakej teplote, či už je výkon kompresora vyšší alebo nižší. Vo výparníku je teplota mínus 29 °C, v rúrkach okolo nuly a na koncových výduchoch plus 3 až 10 stupňov Celzia. Samotná teplota vzduchu sa reguluje primiešavaním teplého vzduchu. Pripomeňme, že kompresor „nebeží“ stále, ale len kým neochladí médium. Potom ho elektromagnetická spojka alebo ovládací ventil odpojí. Kompresory s konštantným výkonom odoberajú v priemere 4 – 5 kW, pri kompresoroch s premenlivým výkonom sa odber pohybuje od 0 po 5 kW. V priemere ale môžeme počítať 2 – 2,5 kW.

 

Základné informácie

zakladne info - autoklimy

 

Klimatizácia je najúčinnejší systém na zníženie teploty v interiéri vozidla, čím napomáha zníženiu vyčerpanosti z teploty pri dlhých jazdách v aute, autobuse alebo pri prácach v pracovných strojoch, traktoroch,  kombajnoch a pod.

Princíp autoklimatizácie

klimatizacny system - autoklimatizacie

Klimatizácie v osobných autách, autobusoch,  kamiónoch, ale aj v pracovných strojoch si vyžadujú pravidelnú kontrolu a údržbu systému. Najbežnejšou údržbou je čistenie sania nasávaného vzduchu do kabíny a následná dezinfekcia klimatizačného systému. Tieto úkony je potrebné vykonať aspoň raz ročne.

Plnenie klimatizácie, alebo výmena chladiva sa vykonáva, buď pri úniku chladiva alebo po určitom časovom období, cca. raz za 3 roky. Túto činnosť musí vykonávať profesionálne vybavená odborná dielňa, aby boli dodržané zásady technologického postupu. Nedodržaním technologických postupov môže dôjsť k závažným poškodeniam autoklimatizácie.

Automobily, pracovné stroje, autobusy, kamióny bez klimatizácie je možné doplniť dodatočnou montážou celého klimatizačného systému.